Uber incearca sa devina o companie mai “anti-rasista”

Rasismul este una dintre cele mai actuale probleme cu care se confrunta lumea in ziua de azi, acesta fiind prezent atat in mediul online, cat si in medii precum sportul, cat si in alte domenii economice. Desigur, problema este una de actualitate in orice colt al lumii, una dintre cele mai afectate zone de prezenta acestui fenomen fiind Europa. Insa, situatia nu a luat amploare in Europa in momentul de fata. Astfel, pe langa noul coronavirus, America este cea care este cea mai afectata, pana acum, de aceasta criza. Tara este zguduita de un val de proteste rasiale care a inceput odata cu moartea lui George Floyd in mainile politistului Derek Chauvin. Impactul acestor proteste consta intr-o miscare din ce in ce mai ampla pentru drepturile populatiei de culoare, dar si un activism in care s-au implicat organizatii precum Black Lives Matter (BLM). Una dintre efectele oarecum benefice ale acestei miscari consta in faptul ca o multime de personalitati, printre care si Alexis Ohanian, sotul Serenei Williams, au renuntat la locurile lor de munca pentru a oferi posturile unor afro-americani. Cu alte cuvinte, miscarea impotriva rasismului in America ia amploare in absolut toate domeniile.

Inclusiv in domeniul tech si in randul companiilor de ride sharing (acele companii care incep sa ia locul taxiurilor ca principala sursa de transport public in afara celui comun). In cadrul zilei de vineri, cei de la Uber au dezvaluit faptul ca are o agenda pe termen lung cu eforturi pe care compania sa le depuna in acest sens, eforturi despre care oficialii companiei sustin ca o va ajuta sa imbunatateasca egalitatea si corectitudinea atat in randul companiei, cat si in acest domeniu de afaceri. Printre masurile pe care cei de la Uber le vor lua se numara  dublarea reprezentarii populatiei de culoare in randul conducerii companiei, dar si masuri pentru sustinerea intreprinderilor si restaurantelor detinute de patroni afro-americani. Este un efort care ar avea o contributie majora din acest punct de vedere.

“Un lucru este clar pentru noi: nu putem doar sa speram c─âaprodusele noastre vor ├«mbunatati egalitatea si corectitudinea”, a scris directorul executiv al celor de la Uber, Dara Khosrowshahi, intr-o postare pe blog. “Trebuie sa folosim tehnologia si datele noastre pentru a ajuta la o schimbare mai rapida – astfel incat sa devenim o companie mai activ anti-rasista; o companie si o platforma mai sigura si un aliat fidel pentru toate comunitatile pe care le servim. “

Uber se numara printre gigantii tehnologici care au declarat ca vor face schimbari in acest sens, promitand inclusiv sprijinul prin fonduri catre grupurile care combat nedreptatea rasiala. Aceasta este o miscare ce s-a raspandit si in randul companiilor din Sillicon Valley, avand in vedere faptul ca aceste companii nu au intocmai o forta de munca foarte diversa din acest punct de vedere. In Statele Unite, doar 9% dintre angajatii Uber sunt din randul populatiei de culoare, potrivit celui mai recent raport in ceea ce priveste diversitatea etnica a fortei de munca a companiei. In rolurile de conducere, aceste numere scad si mai mult, doar 3% din personalul angajat in pozitii de putere in randul companiei la nivel global fiind format din afro-americani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *